Initiativa România lanseaza concursul de scurtmetraje anticoruptie si site-ul Once Upon a Time in Romania

  • Tipărire


 Mișcarea civică Inițiativa România lansează proiectul Once Upon a Time in Romania, care include un concurs de scurtmetraje anticorupție, un website interactiv anticorupție și o serie de interviuri cu oameni cu merite în combaterea corupției, care vor fi transmise pe internet în perioada octombrie-decembrie 2017. Proiectul se va finaliza cu o gală în care vor fi premiate cele mai bune scurtmetraje înscrise în concurs și se va sărbători implicarea civică a fiecăruia dintre noi.
Proiectul Once Upon a Time in Romania (www.onceinromania.ro) este dezvoltat de Inițiativa România și Fundația Friedrich Naumann pentru Libertate, cu sprijinul Ambasadei Canadei în România, Bulgaria și Republica Moldova și în parteneriat cu revista Vice România.

 
Concursul de scurtmetraje anticorupție are un buget total de premii de 9.000 de euro, iar marele premiu #VăVedem este în valoare de 5.000 de euro. Perioada de înscriere a scurtmetrajelor este 20 octombrie – 1 decembrie 2017, urmată de etapa de jurizare. Toate categoriile de scurtmetraje pot fi înscrise în concurs: scurte animații sau infografice, experiențe personale (testimonials), minidocumentare sau ficțiuni cu acțiune și personaje. Sunt acceptate filmele de scurtmetraj cu durata de minimum 90 de secunde și maximum 5 minute. Detalii suplimentare pot fi găsite pe www.onceinromania.ro.
Site-ul proiectului Once Upon a Time in Romania, www.onceinromania.ro, are scop educativ, fiind menit să determine oamenii să rupă inerția și să acționeze împotriva corupției. Întregul site este construit pe baza unui concept cinematografic, paginile site-ului numindu-se, de exemplu, The Romanian Connection (harta completă a marii corupții politice), The Good, the Bad, the Corrupt (corelația vizuală dintre corupție și sărăcie, dintre corupție și lipsa de libertate sau de democrație), De ce tu? (metode de a răspunde legal agresiunii corupției, furtului din bani publici și abuzului de putere), Film that! (regulamentul concursului de scurtmetraje anticorupție), Return of the Jedi (pentru difuzarea interviurilor anticorupție), The Fellowship of Good Men (pagina pentru scurtmetrajele înscrise în concurs), Friends (pagina partenerilor proiectului) sau Show Me the Money (pagină de donații pentru proiect).
Interviurile online (webtalks) cu oameni cu merite în combaterea corupției se vor desfășura în perioada octombrie-decembrie 2017 și vor fi realizate în parteneriat cu revista Vice România. Cetățenii vor putea adresa în avans întrebări invitaților, pe măsură ce aceștia vor fi anunțați.
 
„Acest proiect vrea să le dea oamenilor curajul de a înfrunta corupția acolo unde o întâlnesc, în viața de zi cu zi. Un om informat poate lupta cu corupția, este un cetățean responsabil și activ, cu libertatea de a alege și vota oameni integri care pot construi România de mâine. Oamenii cu inițiativă, talentați, care cred în statul de drept și în integritate publică sunt invitați să se înscrie pe website în concursul de scurtmetraje anticorupție. Acestea, la rândul lor, vor contribui la o campanie de conștientizare a costurilor dramatice ale corupției. Și într-o zi, depinde de noi cât de curând, vom trăi într-o țară unde vom putea vorbi despre corupție la trecut și vom putea spune că «a fost odată în România»”, spune managerul proiectului, Diana Voicu, de la mișcarea civică Inițiativa România.
 
Once Upon a Time in Romania este o continuare a proiectelor digitale ale Inițiativei România de promovare a transparenței, integrității și statului de drept, cum ar fi Harta Banilor Publici, Lista politicienilor corupți sau Alegeri Parlamentare 2016.