The Best bookmaker bet365 Bonus

Învățământul dual ar putea reprezenta un traseu educațional pentru cel puțin 50% dintre elevi vs. 17% în prezent


Înainte de Revoluție, școlile profesionale formau anual cca 200.000 elevi. Acestea erau înființate pe lângă întreprinderi în care tinerii își făceau practica și unde, la terminarea studiilor, se angajau. După 1989, închiderea acestor întreprinderi a dus automat și la dispariția acestor școli, de aici și perpetua criză a forței de muncă și exodul românilor în afara granițelor pentru a-și face un rost.
Mai mult decât atât, elevii care nu s-au regăsit în formele de învățământ post-gimnaziale au ales să renunțe de tot la educație, astfel că, azi, 1 din 4 copii care intră în clasa a 1-a nu termină liceul.
Cum a evoluat învățământul profesional după Revoluție?
Răspunsul este unul singur: în strânsă legătură cu evoluția întreprinderilor mici și mijlocii, nemaiexistând fabrici care să susțină formarea și angajarea a sute/mii de elevi odată. Astfel că aproape toate liceele tehnologice s-au transformat în licee teoretice. Și tot o „teorie” a rămas și expresia „Meseria e brățară de aur”...

Legătura strânsă dintre limbă, gândire și dinamica socială


Omul a fost înzestrat de Creator cu o serie de remarcabile însușiri (gândire, limbaj articulat, conștiință, caracter, voință, personalitate, simțire artistică, sentimente și idei morale, ce-i permit să deosebească binele de rău și să cunoască sensul vieții, capacitatea de-a se cunoaște pe sine și de a-și planifica acțiunile viitoare etc.), însușiri care-l fac să fie ceea ce este, adică superior tuturor celorlalte viețuitoare, oricât ar fi acestea de inteligente.
    N.B.: Desigur, eu privesc omul în general și la modul esențial, respectiv cum ar trebui să fie mereu, nicidecum așa cum se prezintă tot mai mulți pământeni în zilele noastre călărite, până la sufocare, de mașinism și automate: inculți, mincinoși, necinstiți, bădărani, hapsâni, atrași doar de aparențial și efemer (bani, putere, slavă deșartă, plăcere), iar nu de substanțial și etern (planul moral-spiritual), nu în ultimul rând din ce în ce mai imbecili, după cum demonstrează „efectul Flynn” și alte multe teste efectuate de specialiști.

Ce cred liceenii români despre educația sexuală?


Șapte din zece liceeni consideră că educația sexuală este un subiect tabu în România, iar 42% consideră acest subiect tabu și în familia din care provin, potrivit unui studiu realizat în cadrul proiectului „Fragile Story TIme – Despre Adolescență, alegeri informate și sănătate”.
70% dintre liceeni consideră că educația sexuală este în continuare un subiect tabu în societatea din România și își doresc introducerea cursurilor de educație pentru sănătate sexuală în școli, conform studiului desfășurat de Tineri pentru Tineri, în parteneriat cu asociația Fragile Society, în cadrul proiectului pilot „Fragile Story Time – Despre adolescență, alegeri informate și sănătate”.
Liceenii au menționat că principalele motive pentru care își doresc introducerea orelor de sănătate sexuală în programa școlară sunt legate de nevoia de informare, comunicare, cunoaștere și autocunoaștere. Mai mult, aceștia sunt de părere că pentru o dezvoltare armonioasă au nevoie de suport, mai ales că își doresc să fie ascultați, înțeleși și încurajați să ia alegeri care îi definesc, în acord cu propriile nevoi.

Școala ideală


    Consider că trebuie și, în linii mari, este îndreptățit să ne gândim la școala ideală (în sensul necontenitei ei îmbunătățiri pe linia infrastructurii și, mai ales, a producției instructivo-educațională) de-abia atunci când procesul național de învățământ la toate nivelurile (preșcolar, primar, gimnazial, liceal, universitar, postuniversitar) a devenit cu adevărat normal, adică așa cum a demarat prin Legea Instrucțiunii Publice în vremea lui Alexandru Ioan Cuza, cum s-a desfășurat la începutul secolului 20, când la timona învățământului românesc a ajuns inegalabilul Spiru Haret (la sfârșitul celor trei mandate ale ministrului S. Haret, ne înștiințează Nicolae Iorga, numărul știutorilor de carte s-a dublat!), cum s-a ridicat la cote nepereche în perioada interbelică (anul 1938 continuă să rămână apogeul nivelului de trai pe aceste meleaguri) și cum – dincolo de derapajele ideologice și sterilizarea intelectuală – s-a desfășurat întregul învățământ bolșevic (perioada 1945-1989).

Deja 70% dintre elevi sunt analfabeți funcțional. Încotro?


Toate studiile psihometrice demonstrează imbecilizarea populației lumii începând cu anul 2000. Care știți cu ce  eveniment coincide? Cu lansarea serviciului internetic world wide web (www) către populație, acesta fiind inițial un proiect militar. Poate nu realizăm acum, deși ar trebui, că scăderea globală a coeficientului intelectual (IQ) ne va impacta major pe toate planurile. Acum câțiva ani IQ-ul mediu european era de 99, România având 91. Se estimează că până în anul 2050 coeficientul intelectual mediu global va fi în jur de 80.  Paradoxal, când te gândești că accesul la informația de pretutindeni ar fi trebuit să ne îmbunătățească nivelul de cunoștinte... Însă, poate că aici e și capcana: nu ne mai chinuim să memorăm informația, și de aici și regresia vocabularului tot mai des întâlnită la tineri.

Peste 2.9 milioane elevi, preșcolari și antepreșcolari au revenit la școală pe 5 Septembrie 2022 în cele peste 17,800 instituții de învățământ preuniversitar, dintre care 12,700 nerenovate de ani buni. Iar aceasta nu ar fi singura problemă, mai avem și lipsa dotărilor și infrastructurii educaționale, lipsa manualelor, slaba pregătire a cadrelor didactice, bullying-ul și multe altele.

Noua grădiniță din Botiza a fost inaugurată în prima zi de școală


Luni, 5 septembrie 2022 a fost o zi de dublă bucurie pentru locuitorii comunei Botiza, aici unde începutul anului școlar 2022 – 2023 a însemnat și inaugurarea noii grădinițe din comună. Un număr de 64 de preșcolari din comună vor învăța, începând din acest an, în noua clădire care are trei grupe de curs și care a fost construită în incinta școlii din localitate. La eveniment a participat și deputatul PSD Maramureș, Gabriel Zetea, alături de secretarul de stat PSD în Ministerul Educației, Antoaneta Bolchiș și de subprefectul de Maramureș Crina Chilat.

Primarul comunei Botiza, Florea Poienar a arătat că grădinița a fost ridicată prin fonduri obținute în cadrul Proiectului Reforma Educației Timpurii în România (P.R.E.T.) derulat de Ministerul Educației Naționale prin Unitatea de Management al Proiectelor pentru Modernizarea Reţelei Şcolare şi Universitare (UMPMRSU), proiect demarat în anul 2017 la nivel național sub guvernarea PSD și care a urmărit construcția a 380 de grădinițe în întreaga țară.

Gheorghe Șimon, deputat PSD: „România educată a liberalilor este o poveste de adormit copiii!”


Legea Educației a ministrului Câmpeanu aruncă în derizoriu sistemul de învățământ din România. Profesorii sunt reduși la simpli executanți, iar „România educată” cu care președintele Iohannis a făcut paradă în campania electorală rămâne doar o poveste pentru copiii naivi și neștiutori.
„Pe 25 august la ora 15.00 a fost lansată o petiție împotriva Legii Educației și a ministrului Cîmpeanu și s-au strâns până acum 21.000 de semnături, iar semnarea ei continuă. PSD consideră că, atunci când legea va ajunge în Parlament, trebuie asigurată o dezbatere cât mai amplă în care să se țină cont de observațiile venite dinspre societatea civilă. Vor trebui luate în discuție și analizate atât punctele de vedere exprimate de intelectuali, dar și ale unor organisme mai apropiate de acest domeniu, respectiv asociațiile elevilor și părinților”, a subliniat Gheorghe Șimon, deputat PSD de Maramureș.

Viata la tara prin oglinda educatiei


Se spune ca nu se face carte in mediul rural. Nimic mai gresit!
Se spune ca e aproape imposibil sa desfasori actul educational in conditiile existente azi in scoli. Nimic mai adevarat!
In ultimii ani au fost elaborate numeroase programe nationale destinate imbunatatirii conditiilor din scoli si reducerii inegalitatilor socio-educationale, insa performanta invatamantului romanesc a involuat. Iar pandemia i-a pus capac. Exista calcule care arata ca pana in 2025, atat in mediul urban cat si in cel rural, vor fi cu 40% mai putini copii decat in anii 2000...

Sa fim sinceri...
Starea sistemului educational este considerata rea si foarte rea de 78% dintre participantii la Barometrul de opinie publica al Academiei Romane (2019). Ce i se reproseaza educatiei romanesti? Lipsa sigurantei in scoli, dotarea necorespunzatoare, numarul mare de elevi in clasa, numarul mare de materii, incompetenta/indiferenta profesorilor, salariile mici, indisciplina elevilor, gradul de intoleranta, politizarea actului educational si coruptia. Totusi, in mod paradoxal, ~90% dintre respondenti se declara multumiti de educatia pe care au primit-o in scoala...

Un nou proiect – noi oportunități de învățare la Esperando


Începând cu luna octombrie a acestui an, Asociația Esperando derulează proiectul “C.E.S. – Cultura- de la Educație la Sănătate”.
În cadrul acestui proiect vor fi organizate o serie de workshop-uri și activități educative de tip non-formal, în colaborare cu specialiști din diferite domenii, care vor realiza activități de: terapie prin muzică, terapie prin dans, terapie prin teatru și mimică, terapie prin meșteșuguri și terapie prin pictură.
Proiectul are ca scop îmbunătățirea vieții persoanelor cu dizabilități din Baia Mare, prin educarea și implicarea voluntarilor din domeniul cultural, a tinerilor din școli, în activități terapeutice, culturale, educative și de socializare.

Guvernul Cîțu pedepsește 99,86% dintre elevi, doar pentru că 0,14% s-au infectat


În cele două săptămâni scurse de la începerea noului an școlar, doar 3.126 de elevi s-au îmbolnăvit, adică doar 0,14% din totalul elevilor din România. În ciuda procentului nesemnificativ, Guvernul Cîțu vrea să-i trimită pe toți cei 2.216.000 de elevi din România în online în cazul în care se trece de pragul de incidență de 6 îmbolnăviri la mia de locuitori.
„În loc să testeze și să trimită acasă doar cei infectați, guvernul vrea să-i trimită pe toți acasă. Vrea să pedepsească 99,86% dintre elevi, doar pentru că 0,14% s-au infectat. Motivul că ar diminua astfel un nou val de îmbolnăviri este nefondat. În UE, doar România și Bulgaria mai închid școlile la în funcție de incidența COVID la mia de locuitori. Asta pentru că cel mai simplu e să nu faci nimic, să dai vina pe pandemie și să închizi. Nu valul 4 e de vină pentru închiderea școlilor, ci incompetența și nepăsarea celor care conduc această țară. În celelalte țări, guvernanții fac totul pentru a ține școlile deschise”, a precizat Gheorghe Șimon, deputat PSD de Maramureș.

The best bookmaker bet365

Free Premuim Templates by BIGTheme

Copyright © 2009-2021  StirileMM.ro