Consiliul Județean a reînființat Serviciul Public Salvamont Maramureș

  • Tipărire


În cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean Maramureș de joi, 25 octombrie 2018, aleșii județeni au votat în unanimitate pentru înființarea Serviciului Public Județean Salvamont Maramureș, în subordinea instituției județene, care are ca obiect principal de activitate coordonarea activității de prevenire a accidentelor montane și de salvare în munți a persoanelor accidentate și a bolnavilor. În nota de fundamentare depusă la proiectul de hotărâre s-a arătat faptul că, în Maramureș nu există formații de salvatori montani acreditate conform metodologiei de acreditare și certificare a capacității operative de intervenție tocmai datorită lipsei Serviciului Public Județean Salvamont. Printr-o adresă remisă în luna august 2018 de către Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România s-a confirmat utilitatea înființării unui serviciu în subordinea Consiliului Județean, care să cuprindă activitatea de salvare montană, având în vedere faptul că, județul Maramureș dispune de un potential turistic montan și că se fac eforturi mari pentru punerea în valoare a acestuia. Noul Serviciu Public Județean Salvamont va avea un post de șef serviciu și șapte posturi de salvatori montani atestați.
Principalele atribuții ale Serviciului Public Județean Salvamont Maramureș sunt de a propune omologarea sau desființarea unor trasee montane, coordonarea și supravegherea activității de amenajare, întreținere și reabilitare a traseelor montane din județ, asigurarea preluării apelurilor de urgență privind accidentele montane și transmiterea acestora la șefii de formație Salvamont sau la înlocuitorii acestora.

Alte atribuții sunt de asigurare a permanenței la punctele și bazele Salvamont, organizarea activității de pregătire profesională a salvatorilor montani din județ precum și orice alte atribuții legate de activate de salvare montană prevăzute de legislația în vigoare sau stabilite pirn hotărâre a Consiliului Județean.
Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, care a și condus ședința ordinară a plenului din luna octombrie, l-a invitat la cuvânt pe Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj, și președintele Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani din România, care a arătat că, în urmă cu 21 de ani, legea prevedea obligativitatea înființării acestor structure montane. Acesta a dorit să mulțumească aleșilor județeni pentru votul acordat în vederea înființării Serviciului Public Județean Salvamont Maramureș, dând asigurări că exemplele de bune practici din țară vor fi puse la dispoziția noilor săi colegi din județul nostru. În prezent, în țară există aproximativ 800 de salvatori montani la cele 140 de baze de salvare montană, din care doar 300 sunt angajați, 500 fiind voluntari. ”Este extraordinar faptul că reînființați acest serviciu în Maramureș și că instituția Consiliului Județean se asigură să finanțeze și această nouă structură, dar vă asigur că nu veți regreta”, a precizat Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj.
Șeful administrației județene, Gabriel Zetea a arătat că acest Serviciu Salvamont reprezintă o cheltuială suplimentară pentru Consiliul Județean Maramureș, însă a subliniat faptul că niciun efort financiar nu este prea mare atunci când la mijloc este vorba despre salvarea vieților omenești. În final, președintele CJ Maramureș a primit un fanion cadou din partea președintelui Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România.