The Best bookmaker bet365 Bonus

Dascălii se revoltă, din cauza bugetului alocat Educației în 2016


Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a publicat o scrisoare deschisă adresată premierului Dacian Cioloș, în care principalul aspect avut în vedere se referă la bugetul alocat, și în anul 2016, Educației, sub plafonul de 6% prevăzut de reglementările în vigoare, care nu face decât să contrazică tocmai afirmațiile de acum câteva zile ale prim-ministrului, potrivit cărora acest sector ar fi o prioritate:

SCRISOAREA profesorilor pentru Dacian Cioloș: “Cum putem atrage tinerii către studiu, profesorii către catedre, când principala lor grijă rămâne subzistenta cotidiană”

Profesorii sunt nemulţumiţi de bugetul alocat pentru Educaţie pentru anul 2016. Federaţia Sindicatelor Libere de Învăţământ (FSLI) a publicat o scrisoare deschisă adresată premierului Dacian Ciolos, în care critică decizia Guvernului de a aloca doar 3.6% din PIB învăţământului.

IATĂ SCRISOAREA FEDERAŢIEI SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂŢĂMÂNT (FSLI)

În urmă cu doar câteva zile afirmaţi că “Educaţia reprezintă o prioritate”, însă acest lucru nu se reflectă şi în realitatea bugetară. Se pare că sensul cuvântului “prioritar” este înţeles diferit de guvernanţi şi de guvernaţi.

Mesajul dumneavoastră ascunde un subton îngrijorător în care Educaţia este unul dintre ministerele pierzătoare la distribuţia bugetului, procentul de fonduri alocate fiind, aşa cum se prefigurează din execuţia bugetară pentru anul 2015, sub cel din anul bugetar precedent.

Nu am înţeles acest dublu mesaj, pentru că nu pot înţelege cum într-o perioadă în care principalele organisme financiare apreciază creşterea economică a României, Educaţia rămâne din nou printre codașe.

România trebuie să-şi schimbe filozofia în ceea ce priveşte finanţarea Educaţiei, acest domeniu are nevoie de o creştere constantă, sustenabilă, e adevărat, dar de o sporire a veniturilor şi aşa modeste, nu de experimente neoliberale care presupun costuri pentru viitoarele generaţii.

Ar fi fost un moment bun pentru ca Educaţia să primească o gură de oxigen, însă din nefericire, priorităţile dumneavoastră sunt, din câte se pare, întărirea instituţiilor de forţă ale statului, ceea ce stârneşte noi îngrijorări.

Să-i dai Educaţiei bani doar pentru subzistență şi să întăreşti instituţiile coercitive poate fi un semnal bun pentru un stat care se teme de o eventuală eşuare, nu pentru un stat care îşi doreşte să facă paşi în eliminarea inegalităţilor faţă de alte state europene.

În urma analizei proiectului Legii bugetului de stat pentru anul 2016 am constatat că nici anul viitor articolul 8 din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 nu va fi respectat, iar Educaţia va primi doar 3,6% din Produsul Intern Brut, în condiţiile în care anul 2015 se încheie, conform datelor estimative, cu un procent de 3,9% din Produsul Intern Brut.

Domnule prim-ministru, Dacian Ciolos, dacă într-adevăr susţineţi cu tărie că Educaţia constituie o prioritate naţională, atunci vă rog să vă asumaţi categoric şi în mod public, o alocare progresivă a banilor în acest domeniu, şi pe cât posibil mai accelerată, astfel încât să ajungem la ţintă de 6% din PIB. Şi nu uitaţi că în momentul de faţă media în U.E. a procentului din P.I.B. alocat educaţiei este de 5,25%! Aşa cum arată şi cel mai recent raport al ONU, România “şovăie” atunci când vine vorba de creşterea investiţiilor în Educaţie, în ciuda posibilităţilor economice pe care le are în momentul de faţă. Bine că vede O.N.U. acest lucru, iar cei care conduc această ţară sunt orbi.

Ce înseamnă mai mulţi bani pentru educaţie? Înseamnă să avem un sistem la standarde europene, dotări mai bune în unităţile de învăţământ, salarii mai mari şi formare profesională continua pentru cadrele didactice. Elevii acestei ţări cred că merită să înveţe în spaţii şcolare care să aibă autorizaţii sanitare şi de la I.S.U., pentru a le fi protejată sănătatea fizică.

Motivarea personalului didactic este esenţială pentru un act educaţional de calitate, ceea ce va conduce la o mai bună pregătire a elevilor, a studenţilor şi totodată la reducerea abandonului şcolar. Fără cadre didactice pregătite şi motivate, nu vom avea niciodată un sistem educaţional performant!

Salariaţii din învăţământ au sperat că, începând cu anul 2016, se va aplica o nouă lege de salarizare pentru sectorul bugetar, în vederea diminuării actualei inechităţi existente între salarizarea din învăţământ şi alte sectoare bugetare. Dar, aşa cum stau lucrurile, aceasta nu mai este pe lista de priorităţi a Guvernului pe care-l conduceţi. Bine că s-au triplat salariile înalţilor demnitari, de ceilalţi bugetari de ce să vă mai intereseze. În mod normal ar trebui să tresăriţi când se constată că salariile din învăţământ sunt cu 54% mai mici decât cele din administraţie şi ordine publică, caz unic în Europa, domeniu care înregistrează oricum o inflaţie de angajaţi, comparativ cu învăţământul care înregistrează o diminuare anuală a numărului de posturi.

Guvernul pe care îl reprezentaţi ar trebui să fie conştient că învăţământul este un domeniu strategic care are nevoie de alocări bugetare suplimentare, pentru că de acest domeniu depinde cum arată viitorul României”.

http://www.telegrama.ro/index.php?option=com_k2&view=item&id=46096:dascalii-se-revolta%2C-din-cauza-bugetului-alocat-educa%C8%9Biei-in-2016&Itemid=107

Share

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

The best bookmaker bet365

Free Premuim Templates by BIGTheme

Copyright © 2009-2017  -  powered by DSdata