MAREA ŢEAPĂ din Asigurări. Cazul Astra scoate la suprafaţă "bubele" din sistem

  • Tipărire


Victimele accidentelor rutiere din România, discriminate în raport cu cele ale coliziunilor de pe șoselele din străinătate. În timp ce despăgubirile pe RCA sunt limitate la 100.000 de euro, cele în baza Cărții Verzi nu pot fi plafonate. CNADNR riscă să nu-și poată recupera toate cele peste 30 de milioane de euro, asigurarea pentru lucrările de la Transalpina abandonate de fi rma lui Nelu Iordache, după arestarea lui.
Cazul Astra Asigurări scoate în lumina reflectoarelor o problemă foarte gravă și anume aceea că, așa cum funcționează în urma modificării legislative de anul acesta, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) este una dintre marile păcăleli din piața asigurărilor și poate pune România în situația de a fi exclusă din organismele europene de profil.



Bătaie de joc la adresa victimelor accidentelor rutiere

Noua Lege a Fondului de Garantare a Asiguraților a plafonat despăgubirile la maximum 100.000 de euro, indiferent de valoarea și tipul poliței de asigurare. Aici intră deci și polițele RCA încheiate de Astra Asigurări, în baza cărora sunt acordate despăgubiri victimelor accidentelor rutiere. Cu alte cuvinte, chiar dacă instanța de judecată, în urma unui proces de vătămare corporală din culpă ori chiar ucidere din culpă, acordă victimelor sau rudele victimelor decedate despăbubiri de sute de mii de euro ori chiar milioane de euro, iar cel care trebuie să le plătească este asigurat Astra, plata efectivă a despăgubirilor nu va putea fi făcută prin FGA dincolo de limita de 100.000 de euro.

Instanța română, călcată în picioare

Acesta este un lucru deosebit de grav. În primul rând pentru că limitele agreate cu Uniunea Europeană în caz de accident rutier sunt cifrate la un milion de euro, pentru daunele materiale, și 5 milioane de euro pentru vătămări corporale și daune morale. Aceste limite sunt cuprinse în toate polițele RCA indiferent la ce companii se încheie asigurarea. Or toți cei care cad victime accidentelor rutiere și au ghinionul ca vinovații să fie asigurați RCA la Astra Asigurări vor avea de suferit, mai ales că în cazul declarării falimentului companiei de asigurări, chiar dacă se înscriu la masa credală, prioritatea în recuperarea banilor o au companiile statului și nu persoanele fizice, după cum ne-a explicat fostul președinte al Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), Cristian Constantinescu.

    Două bube mari sunt, legat de scandalul ASTRA și de Fondul de garantare: una este cea privind polițele RCA și cealaltă este legată de Cartea Verde a autoturismului. UNSAR a atras atenția ASF că nu se pot limita despăgubirile bazate pe Cartea Verde, dar nu știu ce s-a decis.” CRISTIAN CONSTANTINESCU, fost președinte UNSAR

„Buba” de la Cartea Verde

„Vechea lege prevedea despăgubirea la nivelul prevăzut pe poliță, dar pentru că nu ar fi ajuns banii care se află în conturile FGA s-a schimbat legea și s-au limitat despăgubirile la maxim 100.000 de euro. Două bube mari sunt, legat de scandalul Astra și de FGA: una este cea privind polițele RCA și cealaltă este legată de Cartea Verde a autoturismului. UNSAR a atras atenția ASF că nu se pot limita despăgubirile bazate pe Cartea Verde, dar nu știu ce s-a decis”, ne-a declarat Cristian Constantinescu.

http://www.directproprietar.ro/MAREA-EAP-din-Asigurri--Cazul-Astra-scoate-la-suprafa-bubele-din-sistem--Cum-sunt